Eclairs en post!

Na mijn blog over Franse patisserie kreeg ik hier thuis te horen dat onze zoon de eclair miste. Die hoort er toch ook echt bij, vond hij. Omdat het al een tijd geleden was dat ik soezendeeg maakte, gaf ik hem gelijk.

img_0773
Zo gingen ze de oven in…
img_0774
…en zo kwamen ze eruit!

Na het bakken heb ik de eclairs gevuld met Zwitserse room. Dat is banketbakkersroom waar opgeklopte en gezoete slagroom doorheen is gespateld. Je maakt dus eerst banketbakkersroom, laat die afkoelen, opnieuw opkloppen en dan de opgeklopte slagroom, met suiker en een zakje slagroomversteviger, erdoorheen spatelen. De verhouding is ongeveer 2:1, dus bv 200 gram banketbakkersroom en 100 gram slagroom.

De bovenkanten heb ik bestreken met een chocoladeglazuur. Dat had ik eerder gedaan bij Bosche bollen, maar toen bleef het heel nat. Dit keer ging het goed en kreeg ik heerlijk chocoladeglazuur.

img_0775

Van de post die ik de afgelopen weken maakte heb ik heel weinig foto’s gemaakt, helaas. Ik zal er volgende keer beter aan denken! De eerste is niet echt post, maar een bedankje voor iemand. Zelfgebakken brownies en een klein kaartje.

img_0800

En deze twee waren voor collega’s die wel een steuntje in de rug konden gebruiken.

img_0766

De laatste twee foto’s zijn een beetje onduidelijk en donker, maar de kaartjes waren wel leuk geworden.

img_0754

kaart-new-beginnings

 

 

Een gedachte over “Eclairs en post!

Geef een reactie

