Sinterklaar!

Zo, dat was ie weer, de goede Sint. Zaterdagavond vierden we het met vrienden en gisteren op school. Sinterklaas valt natuurlijk elk jaar weer op een andere dag, maar op school wordt het verrassend vaak aan het einde van de week gevierd. Ik ben er dus bijna elk jaar bij, alleen dit jaar zou de Sint op maandag komen, mijn vrije dag. Toch was ik gisteren op school, aangezien mijn collega ziek was geworden. Sint en ik zijn blijkbaar zo dik met elkaar, dat hij niet zonder me kon!

Thuis deden we dit jaar niet aan surprises, omdat vooral de mannen het er te druk voor hadden of niet zo’n zin hadden. We verzamelden dus wat dobbelspel ideeën en kregen de opdracht minstens 2 cadeautjes te kopen, maar het mocht ook meer. Nou, dat laatste hebben we geweten! De twee oudsten hebben er samen heel veel lol mee gehad en wel 20 cadeautjes gevonden en ingepakt voor het afgesproken bedrag. Ze hadden de gekste dingen gekocht! Een clownsneus, een afropruik, een bierbril (?) en heel veel handschoenen die ze allemaal los hadden ingepakt. Dat laatste zorgde tijdens ronde twee, waarin je gewenste cadeautjes bij elkaar mag sprokkelen volgens bepaalde regels, voor een grote uitdaging als je graag twee warme handen wil hebben! Mij is het gelukt hoor!

Natuurlijk kon Sint het niet laten om voor iedereen ook nog wat persoonlijke cadeautjes achter te laten. Ik had mezelf al verwend met een Pathe Unlimited kaart, maar kreeg en won ook nog heel veel leuke dingen. Speculaas, chocoladeletter en een geweldige kerstmok van Blond Amsterdam. Hier een foto van een deel van mijn ‘oogst’.

img_0983

Het door mij felbegeerde book for paperlovers, om lekker in te bladeren en te knutselen kreeg ik dit jaar ook weer. Voor niet-kenners; dit boek zit helemaal vol met mooie papiertjes. Tot mijn plezier is mijn boek van vorig jaar ook nog lang niet op. Nu nog bedenken wat ik ermee ga knutselen.

Ik kan ook aan de slag met zelf pompoensoep kweken, al ben ik bang dat ook deze pompoen het niet gaat redden. Ze gaan bij mij meestal dood….Het boek van Sylvia Witteman heeft natuurlijk te maken met de paarse armbandjes challenge (zie dit berichtje) en de brander wilde ik altijd al hebben om crème brûlée te maken en Italiaanse meringue te kleuren. Die zie je dus vast binnenkort terugkomen!

img_0984

Deze stickertjes zaten in het spel. Leek me geweldig om achterop kaarten te plakken, maar Sterre dacht dat ze ook niet zouden misstaan op een toets of werkstuk. Vooral die ene met ‘I almost died making this for you’ slaat vast aan bij de gemiddelde leraar ;).

img_0985

Deze vage bakjes, haha, wilde niemand hebben, maar ik wel heel graag. Het zijn namelijk vormpjes om cakejes of kleine taartjes in te bakken. We aten laatst bij een foodevent tartelettes in zo’n vorm en toen vond ik het al zo’n leuk idee. Het is een houten ring met bakpapier, eigenlijk heel simpel. Die zien jullie dus vast ook snel weer gevuld terugkomen!

Oja, en ik had natuurlijk ook gebakken. Een rechthoekige gevulde speculaas naar een recept uit de Bakbijbel. Heerlijk!

img_0982

Hebben jullie ook een leuke Sinterklaas gevierd? Nu met zijn allen op naar Kerst, de boom ga ik al morgen in de klas zetten!

Geef een reactie

