Kerst op het raam

Sinds de elektrische piano intrede heeft gedaan in ons huis, wordt hij dagelijks druk gebruikt. Hij staat naast de bank, bij het raam, waar normaal de kerstboom staat. Het plan om  de piano naar boven te verbannen werd me niet in dank afgenomen, dus hebben we dit weekend allerlei lampjes en versiering opgehangen, maar staat er (nog) geen kerstboom.

Ik zocht dus naar iets om het huis extra gezellig te maken, ipv de boom. De afgelopen maanden kijk ik steeds verlekkerd naar allerlei plaatjes van ramen die zijn vol getekend met krijtstift. TNT post doet ook aan de trend mee, schijnt. Je krijgt dit jaar bij je kerstzegels een krijtstift en sjablonen. Nou heb ik nog geen kerstzegels gekocht, maar de krijtstiften voor op het raam zijn ook gewoon in andere winkels te koop. Ik kocht er een van Edding.

Zo ging ik gisteren dus aan de slag met krijtstift. Men, wat een uitdaging! Ik dacht dat ik dat wel even kon, aangezien ik kan tekenen en als juf ook gewend ben op het bord te werken. Toch was het nog niet zo makkelijk als het eruit ziet. Ik raakte in de war van de dubbele beglazing die de tekening weerspiegelde en ik kon niet steunen met mijn hand, want dan haal je alles weer weg.

Maar de grootste uitdaging was nog wel het vastleggen van de tekeningen op de foto. Of je zag niet goed wat ik had gemaakt, of ik stond er zelf op, of je zag de rotzooi buiten, of de zooi binnen, haha. Hierbij dus de beste foto’s, maar … let vooral niet op de rommel!

img_0993

Bij deze tekening op het keukenraam heb ik de sterren overgetrokken van een blaadje. Beetje gesmokkeld dus.

Dit staat op het andere keukenraam.

img_1003-001

Op het raam van de tuindeur maakte ik deze gezellige slinger.

img_0996

Als je het zat bent, kun je de tekening heel makkelijk weghalen met een nat doekje en opnieuw beginnen. Misschien ga ik het ook nog wel met de kinderen in de klas doen!

En een kerstboom? Die komt er vast ook nog wel dit weekend!

Een gedachte over “Kerst op het raam

Geef een reactie

