Kort bericht en plaatjes

Hoe leuk ik het ook vind om berichtjes voor mijn blog te schrijven, het zal de komende tijd hier toch wat stiller worden. Een van mijn collega’s is waarschijnlijk wat langer uit de running en omdat het om mijn oude groep gaat heb ik aangeboden voorlopig voor haar in te vallen. Zo stond ik afgelopen week dus fulltime voor de klas, groep 8, groep 3 en de plusgroep!

Natuurlijk is dat prima te doen, maar moet je wel even rekening houden met minder ‘vrije tijd’. De dingen die ik op maandag en dinsdag lekker rustig aan thuis kon doen, moeten nu ergens in de week of in het weekend worden gedaan. Logisch natuurlijk dat de leuke dingen dan een beetje ondergesneeuwd raken. Het schrijven van een blogbericht gaat vast nog wel lukken, maar een heel recept uitwerken en foto’s maken is wel iets te tijdrovend.

Gelukkig heb ik nog genoeg ideeën om over te schrijven, dus helemaal stil wordt het hier vast niet. Voor vandaag moeten jullie het doen met een paar foto’s die ik wilde delen.

img_1052

Voor mijn verjaardag, die in slechts heel kleine kring werd gevierd omdat Daam een weekendje skiën was, maakte ik deze meringuerol. Ik kwam hem tegen op de site van Carola klik hier en vond hem er zo geweldig uitzien dat ik hem zelf wilde maken. Hij smaakte prima! Een soort mokkaschuimtaart met hazelnoot. Heerlijk!

img_1057

Vrienden hadden ons uitgenodigd voor een prebirthday etentje. Ze waren in de kerstvakantie skien in Frankrijk en hadden ingrediënten mee voor een worst-vooraf en kaasplankje als toetje. Ik zou de taartjes meenemen in Frans thema, dus ik koos voor de citroentartelettes met Italiaans schuim. Mmmm, die vind ik zo lekker! Bovendien kon ik het crème brûlée brandertje uitproberen dat ik van de Sint had gekregen. Hij werkte wel, maar een beetje onregelmatig.

img_1051

En toen waren er ook nog cadeautjes natuurlijk! Daam had zo’n beetje het hele jaar onthouden bij welke bakspullen ik mompelde dat ik zoiets ook wel zou willen bezitten. Zo kreeg ik een quichevorm met losse bodem (ideaal!) ,een rasp, een bakkwastje met echt haar, en twee sloffenvormen. De nieuwe yogalegging had ik zelf uitgekozen en dat liefje hondje maakte Bente voor me.

Van mijn ouders kreeg ik het boek over Hygge, de Deense lifestyle, waar ik heel benieuwd naar ben, maar nu geen tijd meer heb om te lezen. 😉 En van Daam kreeg ik toen hij thuiskwam ook nog kaartjes voor de Lion King. Geweldig toch!

Ik ben dus grondig verwend deze verjaardag. Verheug me erop al deze spullen te gaan gebruiken. Wat het allemaal wordt laat ik jullie natuurlijk ook weer weten!

 

Een gedachte over “Kort bericht en plaatjes

Geef een reactie

