Paasbest

Al zolang ik me kan herinneren versierden we thuis een paastak en natuurlijk eieren met Pasen. De paastak was vaak een kronkelhazelaar of een andere voorjaarstak. We hingen er uitgeblazen eieren in die ik met veel geduld had beschilderd met schattige kuikentjes met een heel dun kwastje. Jaar na jaar haalde mijn moeder de eieren te voorschijn en hing ze weer in de tak!

In onze tak hangen gewoon houten figuurtjes van de Hema, en wat witte en gele eitjes die ik ooit bij de Aldi kocht. Dit jaar maakte Bente van Loomelastiekjes (je weet wel, die trend van twee jaar terug) een schattig haasje met worteltje.

IMG_1153

De ramen moesten ook in paassfeer, vond ik, dus een paar gekke kuikentjes waren zo getekend.

IMG_1146

Op Pinterest kwam ik allemaal leuke haakideetjes tegen, waaruit ik dit haasje koos. De koekjes bakte ik van wat deeg dat nog in de vriezer lag en zo had ik een leuk cadeautje voor mijn lieve hardwerkende duo.

IMG_1157

En natuurlijk eieren versieren! Op Pinterest kwam ik heel leuke ideetjes tegen die ik combineerde. Ik vind ze zo leuk geworden! De eieren zijn eerst gekleurd en deels goud gespoten. Daarna heb ik er met een zwarte Sharpie teksten op geschreven.

IMG_1181

Tot mijn grote verrassing won ik ook nog een lekker Paaspakket van Albert Heijn. Een deel van het pakket neem ik dinsdag mee naar school, voor mijn harde werkers in groep 8 die dinsdag aan hun eerste citodag beginnen. De rest eten we hier natuurlijk op! Ik verheug me vooral op die Paasstol!

IMG_1165

En ben jij ook al begonnen met de moestuintjes? Wat vind ik het leuk dat Albert Heijn weer moestuintjes geeft bij de boodschappen! Hoewel ik veel andere verhalen hoor, doen de tuintjes het elke keer weer prima bij ons. Ook nu zijn de meeste bakjes al ontkiemd en staat de nieuwe moestuinbak buiten te wachten tot het wat minder koud is buiten.

IMG_1156

Wat is het toch leuk dat het weer voorjaar wordt! Nu alleen nog een beetje warmer worden…

Geef een reactie

