Blijmakerij!

Zo nu en dan, als ik mijn minifototoestel leegmaak, of door de foto’s op mijn mobiel scroll, zie ik hoeveel foto’s ik eigenlijk maak die niks met elkaar te maken hebben. Het is een verzameling losse plaatjes waar ik blij van werd toen ik ze maakte. Eigenlijk een soort compilatie van de leuke momentjes in een maand. De helft daarvan is slecht van kwaliteit, wat meestal aan mijn fotoskills ligt, maar ik vind het toch leuk om ze af en toe te delen. Hierbij dus de blijmakerij van de afgelopen maand!

Op de eerste plaats natuurlijk mijn moestuintje. Veel groenten zijn al klaar, de tomatenplant groeit nu heel hard en belooft met zijn vele bloemetjes tomaten in juli en augustus. Alle sla is op! Om de wortels hebben we erg gelachen. Ze lijken wel op mannetjes en het is me een raadsel hoe het komt dat ze zo groeien! Ook de peultjes waren klaar. Wel jammer dat de oogst dan zo klein is, als je maar een peulenplantje hebt, dus we hebben ze maar gekookt en door een pasta met veel groenten gedaan. Het plantje blijft trouwens peultjes maken, dus we moeten er alleen nog voor zorgen dat het alle peultjes tegelijk levert, haha.

IMG_1335IMG_1316

Halverwege juni, toen het mooi weer was op een zondag, gingen we naar de Pure markt in het Amstelpark. De Pure markt wordt elke week gehouden, maar de locaties wisselen elkaar af. Het is een leuke afwisselende markt, die ook wel wat weg heeft van een klein foodfestival. Je kunt er allerlei lekkere dingen kopen voor thuis, maar er staan ook bankjes waar je de gekochte hapjes direct kunt opeten. Er zijn ook kraampjes met leuke handgemaakte spullen en er zijn duidelijk afspraken gemaakt over welke ondernemers er mee doen, aangezien er haast geen ‘dubbele’ kraampjes zijn. Daaraan kan ik me nog wel eens irriteren, dat er op een markt wel 5 kaaskramen en 6 fruitkramen zijn.

WP_20170611_12_29_10_Pro

Dit lekkers kochten we bij een kraampje met Turkse specialiteiten, een couscoussalade en een soort hartige taart met spinazie en van dat heerlijke bladerdeeg.

WP_20170611_12_14_07_Pro

Bij deze kraam kochten we niks en dat is best knap. Man, wat een lekkere dingen bij de American Baking Company! Ik kreeg wel onmiddellijk bakspiratie, maar daarover later meer 😉

Op het terras van de Hop dronken we wat. Grappig flesje! Je had ook de spa rood variant, die Bruisend Amsterdam heet!

WP_20170611_11_48_42_Pro

Vorige week gingen we naar de ouderdag van de NSA, de studievereniging voor wis- en natuurkunde studenten. We waren natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig naar Lars zijn dagelijkse bezigheden. Naast een college wiskunde, een college natuurkunde en een rondleiding door het prachtige gebouw van het Science Park kregen we ook een werkcollege wiskunde. Zo grappig om te zien dat we dat dus allemaal leuk vinden en allemaal de sommen perse willen oplossen!

WP_20170624_15_49_15_Pro 1

Zondag brunchten we bij de Pompadour in Egmond aan zee. Daam had een gift for you tegoedbon gekregen met kerst, dus het werd tijd om die te gelde te maken. We genoten van een schaal vol feestelijke hapjes. De ontbijtwrap was heel verrassend gevuld met gebakken ei en ham, afgetopt met gesmolten kaas. Ook het broodje en de soep waren dik in orde. De brunch werd afgesloten met een lekker stuk huisgemaakte appeltaart, een bijzondere combi, maar wel heel feestelijk. We hebben genoten!

WP_20170625_12_25_23_Pro

Ik hoop dat jullie de bijeengeraapte plaatjes van juni leuk vinden! Volgende keer weer wat baksels.

 

Geef een reactie

