Bakplaatjes!

Eigenlijk is dit een soort van vervolg op mijn bericht van vorige week. Ik heb niet alleen allemaal foto’s die me blij maken op mijn telefoon en fototoestel staan, maar nog meer plaatjes van taart, koekjes en andere baksels. Allemaal zelf gemaakt, allemaal nog even snel op de foto voor iemand zijn tanden erin kan zetten! Ik heb een hele verzameling, dus wellicht is een kwijlbakje een goed idee, haha.

Deze lekkere gebakjes heten Pasteis de Nata en heb ik voor het eerst gegeten in Lissabon. Volgens betrouwbare bron duiken ze steeds meer op in Zaandam, bij Jada Jada en zelfs bij Albert Heijn.

IMG_1304

Deze koekjes waren gevuld met een swirl Nutella. Lekker!!!

IMG_1321

Kersenkruimeltaart voor vaderdag. Het kersen ontpitten was veel makkelijker dan ik dacht. Iets met een rietje en een bierflesje. Zoek maar eens op youtube!

IMG_1322

Deze taart komt uit het maandblad dat je bij de Deen krijgt; Boodschappen. Het is een zebrataart, aan de binnenkant. Bovenop een laag gezoete crème fraîche en vers fruit.

IMG_1334

Zelfgebakken ontbijtkoek. Echt heeeeeeel lekker en niet vol met suiker want gezoet met honing. Hij was hier zo op.

WP_20170610_09_44_29_Pro

Een citroenmeringue taart. Daar kan ik kort over zijn. Zooooo lekker!

IMG_1092

Als er aardbeien zijn gaat het altijd kriebelen. Ik vind een aardbeienslof zo lekker en leuk om te maken! Dat deeg is zo lekker!

IMG_1283

De beroemde Wiestaart. Ik maak hem niet vaak, meestal bij een verjaardag.

IMG_1108

Appelnotentaart uit de Bakbijbel van Rutger. Lekker met al die noten!

IMG_1104

Een hoop lekkere dingen gemaakt dus, de afgelopen tijd. Mocht je nou graag willen weten hoe je iets maakt, laat het dan weten. Ik vind het leuk iets nog een keer te maken, met stap voor stap plaatjes!

Geef een reactie

